Over ons (English)
Hallo, wij zijn Chris Dorricott-De Graef en Chris Camphuisen, of gewoon lekker kort: Chris & Chris. Wij heten je van harte welkom in de wereld van de ultieme bass beleving !
Een vraag die ons vaak gesteld wordt is waarom mfb niet door meer fabrikanten wordt toegepast en een bedrijf als Philips er in de vorige eeuw ondanks technisch superieure producten toch mee gestopt is .
Als fervente liefhebbers van de ultieme bass beleving hebben we de meeste aansprekende redenen voor je op een rijtje gezet:
- Het ontwikkelen en produceren van goed werkende mfb systemen is een technisch ingewikkelde en tijdrovende klus. Dat dat niet lekker combineert met het heden ten dage populaire winstmaximalisatie, maakt dat veel fabrikanten kiezen voor de snelle winst : goedkope drivers in een simpele kast. Tijd is geld.
- Ten tijde dat Philips haar MFB luidsprekers op de markt bracht was er een levendige handel in stereo torens met versterkers die met MFB niet meer nodig waren omdat die bij een MFB in de luidspreker ingebouwd zijn. Als er voor MFB gekozen werd liep de verkoper marge mis op de verkoop van versterkers.
- De muziek van tegenwoordig bevat – mede door de introductie van digitale bronnen zoals de CD en recentelijk streaming – veel meer lage tonen inhoud dan het merendeel van het toenmalige repertoir – vergelijk een willekeurige Tiësto mix met doorsnee langspeelplaat van toen. Voor het geven van een overtuigende demo volstaat tegenwoordig de playlist van een doorsnee smartphone.
Het is makkelijker, sneller en goedkoper om een stuk plastic te laten maken dat… tja, laten we zeggen in ieder geval veel geluid produceert en een groot deel van de mensen tevreden weet te krijgen…
Vergelijk het met de lak van een auto, blijkbaar vinden we het geen probleem meer een auto van bijna een ton (€) af te leveren met een sinaasappel huid.
Naast dat wij overtuigd zijn van het geluid – kom luisteren ! – vinden wij ook dat een product niet gemaakt mag worden om weg te gooien, onze Little/One is daarom een op zichzelf staand product en niet het zoveelste meeluisterende ”smart” product. Als je er smart voor zet, betekent dit namelijk dat het volgend jaar al niet meer ‘up to date’ is en hoewel we je met alle liefde volgend jaar weer een nieuw setje verkopen, hebben we toch echt liever dat je er jaren plezier van hebt!!!